1. Pilateslessen in het Alrijne Ziekenhuis in Leiderdorp en in de Merenwijk in Leiden
  2. Ook Pilateslessen speciaal voor 55+-ers en beginners.
  3. Wil je zelf ervaren wat Pilates voor jou doet? Volg dan nu een gratis proefles!
Vanders Activities Ground control pilates
Pilates voor particulieren

'Pilates ontwikkelt het lichaam gelijkmatig, corrigeert verkeerde houdingen, herstelt fysieke vitaliteit, stimuleert de geest en geeft je gevoel een oppepper'

Joseph Pilates

Groepslessen; trainen in een kleine groep

Door Ground Control - Pilates word je je bewust van je lichaamshouding, bewegingstechniek en ademhaling. Er wordt intensief gewerkt aan het zgn. 'Krachtcentrum' van het lichaam: het bekkenbodemgebied, de buik, rug en de billen. De oefeningen zorgen voor een sterke en soepele basis, waarmee tal van klachten kunnen worden voorkomen. Met wekelijks een uurtje trainen, worden goede resultaten bereikt, zoals:

  • Een verbeterde lichaamshouding.
  • Strakke 'lange' spieren.
  • Grotere vitaliteit.
  • Een soepele en sterke rug, een platte buik.
  • Grotere flexibiliteit.
  • Beter omgaan met stress.

Een uitstekende training voor wie meer wil dan alleen de buitenkant op peil brengen.

Mijn trainingen in een vaste, kleine groep van maximaal 10 personen, worden gekenmerkt door een ontspannen sfeer. Je meldt je aan voor 10 lessen. Of je daarna verder wilt gaan, bepaal je zelf. Wil je informatie waar je in Leiden, Leiderdorp of omgeving les kunt krijgen? Klik hier om meer informatie te vragen over de locatie(s).

Personal training; trainen voor jouw persoonlijke doelen

Bij personal training word je 1-op-1 begeleid; de meest effectieve methode om in topconditie te komen. Hierbij wordt onder andere gebruik gemaakt van de “Exo Chair”. Het op het oog eenvoudige krukje, ontworpen door Joseph Pilates, biedt legio mogelijkheden voor de training. Daarnaast wordt geoefend op de mat, met de kleine bal, de grote bal en met een elastieken band.

Wanneer Personal Training?

  • Als ondersteuning van een afslankprogramma.
  • Sporten in een groep wil of durf je (nog) niet aan.
  • Je hebt behoefte aan preventie tegen gewrichts- of spierklachten.
  • Je hebt begeleiding nodig om een doel te bereiken en prestaties te optimaliseren.
  • Je bent geblesseerd (geweest) en/of onder behandeling (geweest) bij bv. de fysiotherapeut.
  • Je bent zwanger (geweest) en wilt de kans op lage rugpijn, verzwakte bekkenbodemspieren of bekkenpijn voorkomen en je conditie verbeteren.
  • Je wilt trainen wanneer jou dat uitkomt.
  • Je vindt het prettiger om 1-op-1 begeleid te worden.

Dag en tijdstip van trainen worden in onderling overleg bepaald.

Klik hier om meer informatie te vragen over personal training.